
Välkommen till Existens!
Existens vill utrusta unga att möta livets upp- och nedgångar genom att göra det lättare att prata om livets stora frågor. Frågor som Vad är meningen med livet? Varför finns jag? Finns det något hopp? Vad ska jag tro på?
För att göra det lättare att prata om detta vill Existens erbjuda olika verktyg. Här hittar du samtalsmaterial, ledarutbildning och andra tips och idéer.
Nyhetsbrev
Vill du få mejl med uppdateringar om Existens, inbjudan till arrangemang och reflektioner kring existentiella frågor? Anmäl dig till Existens nyhetsbrev!
Existens på Instagram
Existens i Almedalen!
Unga vuxna i Sverige mår sämre än äldre generationer gällande mening i livet, och har samtidigt höga förväntningar på livet. Utifrån det pratade vi om temat ”Hur skapar vi mening i vår tid?” under ett panelsamtal i Almedalen igår.
💬 Hela samtalet finns att titta på via länken i bion.
Jag tror att en väg till mening är platser där man får ett sammanhang och blir sedd. Det skulle till exempel kunna vara en existensgrupp.
👉 Hur tänker du att vi kan skapa mening i vår tid?
/Maria, projektledare Existens
Det blir en ny Existenskväll "Är det bara jag?"🎉. Denna gång på plats i Vårgårda Equmeniakyrka under arrangemanget "Vårgårda möte".
En kväll om att våga dela livets stora frågor. Det blir Musik, panelsamtal och fika. Vi hoppas på en tillåtande atmosfär där inga frågor är för stora eller för små. Tänk om vi kunde hitta en gemenskap kring de frågor vi ibland känner oss så ensamma med att bära? ❤️
Läs mer om panel och musiker i inlägget! Hoppas att vi ses i aug!
Vilken kväll det blev! ✨
I fredags hade vi kvällen ”Är det bara jag?”. Det var soligt häng på terrassen med alkoholfria drinkar, panelsamtal om stora livsfrågor som ”ska jag sträva efter att bli lycklig?”, musik av fantastiska Anni II, samtal som fortsatte runt fikaborden och en avslutande mässa.
Tack till alla som kom! 💜
Så är veckan äntligen här!
På fredag är ni välkomna till Betlehemskyrkan i Göteborg på ”är det bara jag?” Anmälan till pizza har tyvärr gått ut men kom ändå! Vi har snacks och fika så det räcker till alla. Vid fint väder tar vi minglet på terrassen ☀️🍿🍹.
Men framförallt har vi ett fantastiskt program som ni inte får missa. Kom och var med under hela kvällen eller på delar av den. Hoppas vi ses 🌸🥳
Möt Axel som ska sitta med i panelen den 22 maj på vår kväll ”är det bara jag?” 🥳
Nyhet! 🤩🥳🤗Nu lanserar vi fyra olika, meditativa, pauser. Stanna upp där du är. Sätt dig, lägg dig eller varför inte färglägg något under tiden som du lyssnar. Genom fyra olika teman får du med hjälp av bibelord reflektera över livet, mitt i vardagen. Du hittar länken i bion!
Är det bara jag? Kom på denna viktiga kväll i maj där vi hoppas få känna oss mindre ensamma i våra tankar om livet. Kvällen är HELT GRATIS men kräver en anmälan för att vi ska veta hur mycket 🍕 och ☕️ vi ska fixa. Hoppas vi ses!
Ni missar väl inte detta?! 🥳😍☀️💜 vi är stolta att nu kunna presentera alla våra medverkande för kvällen ”är det bara jag?”. Det kommer bli en viktig kväll. Kom och var med!
”Vi testade Existenskortleken på Tonår i fredags och samtalade kring förundran. Det blev succé! Blev ett jättefint samtal där tiden bara flög iväg.” – ledare
Existens kortlek är ett multiverktyg för att få igång samtalet om livet. Går att beställa genom länk i bio! 🥳
I onsdags hade vi en superfin ledarkväll 🫶🏻. Gör som Josefine och kika in materialet. Ni hittar det på vår hemsida: prataexistens.se.
Existenspodden! 🥳 spana gärna in hur du kan använda den. Den finns där poddar finns!





